بزن بریم
منوی دسته بندی

چرا باید ورزش کنیم؟


مهم نیست به کجای دنیا نگاه می کنید، یکی از موضوعات مشترکی که همه ما را به هم پیوند می دهد عشق به ورزش است. این بدان معنا نیست که همه ورزش‌های مشابهی را دوست دارند، اما به دلیل تنوع بسیار زیاد ورزش‌هایی که انجام می‌شود و از آن لذت می‌برند، همه ورزش‌های مورد علاقه خود را دارند. بنابراین، دقیقاً چه چیزی به عنوان یک ورزش تشکیل می شود؟

ورزش‌ها فعالیت‌های فیزیکی شامل شاهکارهای قدرت، چابکی، مهارت و غیره است که به‌دنبال مقابله با حریفان به خاطر رقابت است.

این مسابقه گاهی اوقات می تواند شامل دو فرد یا دو تیم یا چند عضو باشد و می تواند از بازیگوش (بدمینتون) تا خطرناک (بوکس حرفه ای) متغیر باشد. ورزش در اکثر جوامع یک سنت دیرینه بوده است و اعتبار بسیار زیادی دارد تا جایی که برخی از ثروتمندترین افراد جهان، حتی امروز، ورزشکاران حرفه ای هستند و صدها میلیون دلار از طریق تاییدیه ها و معاملات تبلیغاتی به دست می آورند.

با این حال، در هسته خود، هر ورزشی در مورد نشان دادن قدرت بدنی و ذهنی بر حریف است

۷ دلیل برای اینکه ورزش در زندگی ما اهمیت دارد

مه ما انسان ها انتظار یک زندگی سالم را داریم زیرا زندگی سالم کلید همه خوشبختی ها است. تنها از طریق رفاه جسمی و روانی است که می توانیم آرزوی یک زندگی سالم را داشته باشیم. یکی از موثرترین راه‌ها برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی بدون شک ورزش است. به همین دلیل است که ورزش در زندگی ما اهمیت دارد . ورزش نه تنها یک زندگی سالم را تضمین می کند، بلکه در واقع یک ضرورت همه کاره در زندگی ما دارد. ورزش می تواند زندگی ما را سرشار از رضایت و موفقیت کند.

چرا ورزش در زندگی ما مهم است؟

ورزش ها به دلیل مزایای همه جانبه شان جهانی هستند. به عنوان مثال – ورزش اهمیت بالقوه زیادی در آموزش دارد . ورزش بدن را قوی می کند، رشد ذهنی را تضمین می کند، نظم و انضباط را آموزش می دهد و برادری را رشد می دهد که برای ما بسیار مورد نیاز است. اکنون عمیق‌تر در نیاز شدید به ورزش در زندگی فرو می‌روم. بنابراین، با من همراه باشید تا در مورد اهمیت ورزش بیشتر بدانید.

1. ورزش در بدنسازی

ورزش بدن و ذهن افراد را شاداب می کند. می گویند: «سلامتی ثروت است». و یک بدن سالم می تواند به افراد تحریک کند که افراد را به جلو می برد. با در نظر گرفتن نکات ضروری سلامتی در زندگی، افراد از دیرباز به ورزش مشغول بوده اند. ورزش نقش حیاتی در شکل گیری عضلات بدن دارد. هیچ جایگزینی برای ورزش برای حفظ سلامت و فعالیت بدن وجود ندارد. بدن قوی روحیه را در نبرد برای زندگی تقویت می کند. همچنین ورزش به ذهنیت های موفقیت می افزاید.

2. ورزش در رشد عاطفی

نیاز به ورزش برای رشد ذهنی و عاطفی بسیار مهم است. اگر بچه ها از سنین پایین در محیطی بازیگوش و با نشاط بزرگ شوند، ذهنشان بالا می رود. برای افزایش طراوت و شادابی ذهن ورزش نقش حیاتی دارد. بنابراین مشاهده می شود که کودکان با عروسک بازی نمی کنند و با سالمندان ادامه می دهند و از سلامت عاطفی برخوردار نمی شوند. بلکه آنها متکبر، بی ثبات و خوی می شوند. بنابراین نمی توان از ضرورت ورزش برای رشد سالم ذهنی و عاطفی غافل شد.

3. ورزش و انضباط

انضباط نه تنها برای افراد، بلکه برای توسعه کلی کل کشور و ملت یک ابزار اصلی است. ورزش فانوس انضباط است. ورزش منظم نظم و انضباط را به بدن و ذهن می آورد. آگاهی جمعی در ورزش پدیدار می شود. ضعف شخصی در نتیجه تلاش گروهی از بین می رود. تمام تیم با تمام انرژی به امید پیروزی می پرند. و این نظم و انضباط گروهی یکی از ارکان پیشرفت کلی کشور در واقعیت است.

4. ورزش و شخصیت

ورزش منبع ابدی شادی بی پایان است. از طریق همین شادی است که ذهن و شخصیت انسان پدید می آید. این شخصیت کلید موفقیت در مبارزه برای زندگی آینده است. تمرین در ورزش یک عمل متعادل کننده برای افراد است. رقابت برای موفقیت در فضاهای زندگی مانند بازی ما وجود دارد، لذت پیروزی و ناامیدی از شکست، و بلافاصله توانایی پذیرش آن با قلبی آرام. ورزش شخصیت مرد را با قاطعیت، تمرکز رقابت و از سوی دیگر تحمل شکست و سخاوت قلبی می بخشد.

5. ورزش و آموزش

تعلیم و تربیت فقط وعده قبولی در آزمون نیست، حتی یک موجود زنده نیست، بلکه زمینه تمرین ذهنی است. با لمس ورزش، آموزش به کمال می رسد، بنابراین در سیستم آموزشی مدرن، ورزش بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. اگر یکی از اهداف آموزش پرورش حس بهتر زندگی باشد، اهمیت ورزش در آنجا از اولویت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که ورزش به دلایل زیادی در زندگی ما اهمیت دارد که به آن چه فکر می کنیم و حتی فکر نمی کنیم.

6. ورزش و برادری

ورزش با نادیده گرفتن تفاوت، فرد دور را در آغوش می گیرد. از طریق آن، یک کشور به کشور دیگر سلام می کند. روابط را تقویت می کند، زمینه درک متقابل را گسترش می دهد و منبع اصلی برادری است. در جدیت این رقابت، ورزشکاران با تاکتیک‌های ورزشی پیشرفته در کریکت یا فوتبال یا تنیس و بدمینتون، ذهن هزاران نفر از علاقه‌مندان به ورزش را به خود جلب می‌کنند. مسابقات ورزشی در سرتاسر جهان وجود دارد که در آن افراد به هم نزدیک تر می شوند و این باعث ایجاد حس برادری جهانی می شود.

7. ورزش در پیشگیری از بیماری

قلب ما به مقدار معینی کار روزانه نیاز دارد. در طول بازی، قلب ها خون بیشتری پمپاژ می کنند. بنابراین قلب این فرصت را دارد که در حد نیاز کار کند و سالم بماند. از بیماران دیابتی برای کنترل آن خواسته می شود که ورزش منظم داشته باشند، در نتیجه انسولین به درستی عمل می کند. فشار خون بالا و سکته مغزی باعث ایجاد مشکلاتی در قلب می شود. ورزش فشار خون بالا را کاهش می دهد، سطح کلسترول را در حد مطلوب نگه می دارد. گردش خون در بدن در طول بازی نسبتاً زیاد است، بنابراین مواد مغذی می توانند به تمام قسمت های بدن بروند. علاوه بر این، گلبول های سفید خون در طول بازی افزایش می یابد که باعث افزایش قدرت ایمنی بدن می شود. به همین دلیل ورزش در زندگی ما اهمیت دارد .

خط پایانی

ورزش باعث رشد فعالیت بدنی و بهبود سلامت جسمی و روانی می شود. تحقیقات نشان می دهد که اهمیت فعالیت بدنی در کودکان حتی بیشتر از قبل شده است. برای مثال، محققان بالینی مشاهده کرده‌اند که افراد بسیار فعال کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا، دیابت، سرطان روده بزرگ، چاقی و بیماری عروق کرونر قلب در آینده هستند.

این فقط بدن شما نیست که از ورزش سود می برد. ورزش به سلامت روان کمک می کند، از افسردگی جلوگیری می کند و به تقویت عزت نفس و تصویر بدن کمک می کند. افرادی که در ورزش شرکت می کنند می توانند از نظر اجتماعی نیز سود ببرند، با هم تیمی های خود دوست شوند و احساس کنند عضوی از یک گروه هستند.

کودکان می توانند مهارت های ذهنی مثبت از جمله مسئولیت پذیری، رهبری و فداکاری را بیاموزند. ورزش کردن یک استراتژی کلیدی برای کاهش استرس است زیرا اندورفین خوبی را ترشح می کند که هنگام ورزش احساس می کنید.

saeed
Sorenafit وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *